söndag 16 mars 2014

Vad hände sen?

Jag är fortfarande på den gröna stigen, men tiden att skriva om det är knapp.

Sedan senast har jag bytt schampo och balsam till äppelcidervinäger. Jag fick tipset att använda bikarbonat som schampo och äppelcidervinäger som balsam, men i någon slags övergång från mitt gamla schampo och balsam blev det endast vinägern. Det fungerar alldeles utmärkt. I några veckor kändes håret lite fettigt precis när det var nyduschat, som försvann efter en dag. Nu är det jättefint och håller dessutom mycket längre än vad en hårtvätt gjorde med schampo och balsam innan, minst en vecka.

Jag har dessutom alltid varit håröm och haft svårt att ha långt hår eftersom det gör så ont att borsta ut, men nu är det mycket lättare att borsta ut.

Gör så här:
Blanda vinäger och vatten i en liten flaska. Blöt håret som vanligt i duschen och massera sedan in vinägern, både i hårbottnen och i längderna. Låt sitta i någon minut och skölj sedan ur.

Jag köpte Kung Markattas ofiltrerade äppelcidervinäger, den smakar alldeles för mycket vinäger för min smak, men funkar bra i håret. Billig var den också, och ekologisk dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar